גמילה מסמים בבית | מיי גרופ

גמילה מסמים קלים

גמילה-מסמים-קלים

תהליך גמילה מסמים קלים

המילה "קלים" מטעה ביותר כאשר אנחנו אומרים את המילים – גמילה מסמים קלים פשוט כי אין כאלו. אין דבר כזה קל כאשר מדובר בהתמכרות. מעבר לזה, מה ההגדרה לסמים "קלים"? המריחואנה שגרמה לתאונה בכביש 90 בה 8 בני משפחה אחת נספו? סיגריות שהן אחד הגורמים המרכזיים לתמותה בעולם? או בכלל אלכוהול שהוא הסם הממכר ביותר וממנו הכי קשה להיגמל? כל אלו וכמותם מתעתעים ומסיחים את דעתנו לעובדה שלאט לאט אנחנו לא צורכים אותם בשביל ליהנות, אנחנו צורכים אותם כי זה הפך להיות טבעי ונורמטיבי. אמנם לומר "זה מתחיל בסיגריה ומשם…" נשמע קלישאתי, אבל אנחנו במרכז סיוע בגמילה My Group יכולים לומר לכם קבל עם ועדה, הקלישאה הזאת נכונה! זה מתחיל בקטן ובמקרים רבים הופך להתמכרות אשר בסופה בור ללא תחתית…

גמילה מסמים קלים – לא לוותר לעצמכם

אנחנו לא פה לומר לאף אחד "נו נו נו", נהפוך הוא, אנחנו פה לומר לכם שאנחנו מבינים היכן הכל התחיל וזה לא באשמתכם. החברה בה אנו חיים מלאת פיתויים אשר בתחילה נראים "תמימים" אבל מתפתחים למעגל של התמכרות והרס עצמי. אז אם הסמים שאותם ניסינו נחשבים "קלים" אז למה בכלל צריכים גמילה מסמים קלים? התשובה היא טיימינג! כי כפי שכתבנו, זה מתחיל קל אבל במהרה הופך לתלותי. ואם נעצור את זה בזמן אנחנו נוכל להציל את עצמנו או את האדם שאנו אוהבים לפני שיהיה מאוחר מידי… קשה לקבוע מה ההגדרה לסם קל כאשר סיגריות, קפה ואלכוהול הם דבר טריוויאלי בחיי היום יום. הרי מה זה כוסית פה וכוסית שם או סיגריה אחרי הארוחה? מה כבר יקרה? אבל המדע מלמד אותנו שדבר גורר דבר ואנו רוצים "להאכיל" את אותו אזור במוח אשר גורם לנו לעונג ובמקרים רבים הוא מתרגל למה שאנחנו נותנים לו וזה לא מספיק אז הוא מבקש עוד ועוד.

גמילה מסמים קלים – לתפוס את ההזדמנות בשתי ידיים

גמילה מסמים קלים כפי שהבנו היא הזדמנות קריטית לפני שזה הופך לגמילה מסמים קשים. אנחנו ב – My Group מלווים כבר למעלה מ – 15 שנים אנשים המכורים ואת בני משפחותיהם בכל סוגי ההתמכרויות. בין אם זה סמים קלים או קשים, אלכוהול או הימורים, משככי כאבים או כדורי שינה, אפילו סקס! לכל דבר אפשר להתמכר. אך נדע לעצור את זה בזמן, נוכל למנוע מהמצב להתדרדר וכמובן – לאבחן ולכוון אתכם למקומות המתאימים המטפלים בסוג ההתמכרות שלכם. פנו אלינו עכשיו אם אתם חושבים שאתם לא מצליחים לעצור את עצמכם מלצרוך סם מסוים או שאתם מכירים מישהו שנמצא בקבוצת הסיכון הזאת.

להכיר בבעיה שזה הזמן שצריך טיפול בהתמכרות לסמים

להגיע להבנה שאנו נמצאים במצב בו אנו מבינים שאנו צריכים עזרה מקצועית של טיפול בהתמכרות לסמים או כל התמכרות אחרת יכול לקחת זמן רב, אפילו שנים. אלו הן שנים יקרות בהן כל רגע יסולא מפז שאם נדע להכיר בו ולבקש עזרה מקצועית יכול להציל את חיינו. השלב הזה בו אנו מודים בעובדה שאנו מכירים בבעיה הוא כבר חצי מתהליך הגמילה ממנה. להכחשה של הבעיה ישנם שני מאפיינים:

  • מינימליזציה ומזעור: רק עוד שאכטה… רק עוד כוסית… עוד טופס ווינר אחד ואני מבטיח לא לשלוח יותר… מה כבר יכול לקרות? המאפיין הראשון של הכחשה יהיה למזער את התנהגותו ואת תדירות וכמות השימוש שלו בסם מסוים בפני החברה. לעתים רבות הוא אף יכעס ויתנהג בתוקפנות כלפי אלו אשר יעירו לו על כך
  • השוואות: "כולם מעשנים גראס" "ראית מישהו בפאב שלא מוריד איזה 2-3 כוסיות וודקה"? המכור תמיד חנסה להשוות את צריכת הסם שלו לאחרים. יחד עם זאת ואף גרוע מכך, המכור יכול לראות מכורים אחרים אשר נמצאים במצב גרוע בהרבה ולומר לעצמו ולאחרים שמצבו טוב כי הנה – תראו אותו, אני לא במצב הרע הזה וגם לא אגיע אליו…

טיפול בהתמכרות לסמים – אל תהיו שם!

טיפול בהתמכרות לסמים יכול להיות קל יותר אם מודים בבעיה בזמן. ככל שעובר הזמן התלות גדלה, הגוף ומוח מתרגלים והמכור זקוק ליותר מאותו הדבר בשביל להמשיך "לתחזק" את הרגשת העונג. לצערנו, רבים אינם מודים בבעיה בזמן ומגיעים למצב בו הם מסבים לעצמם בפרט ולסובבים אותם בכלל נזקים רבים. אם אתה או מישהו קרוב אליך פיתח תלות במשהו ממכר מכל סוג, זה הזמן לפנות אלינו ולקבל עזרה מידית אשר יכולה להציל חיים. אל תהססו ופנו אל מרכז סיוע בגמילה My Group בכל עת, אנחנו פה בשבילכם ולמענכם.

מכון גמילה מסמים קלים

מכון גמילה מסמים קלים

למרות שמדובר באחד מהטרנדים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות, חשוב לזכור שעישון סמים הוא חלק מסוכן מאוד בהווי החברתית, עם השלכות שיכולות להשפיע על כל תחומי החיים והעשייה בהווה ובעתיד. במידה מסוימת, קל מאוד להתעלם מהבעיה כאשר מדובר על סמים קלים, בגלל שקשה לכם לזהות את הרגע שבו החוויה החברתית הופכת להתמכרות קשה. אבל אם הגוף כבר לא מצליח לשאת את העומס, מדובר בבעיה בריאותית מסוכנת שמחייבת אתכם לפנות לעזרת אנשי מקצוע בתהליך גמילה מסמים קלים, בתוך מכונים מורשים ובצורה אחראית ובוגרת. בסיטואציה כזו אי אפשר להתמהמה, ורצוי לקחת את ההחלטות המקצועיות במהירות וביעילות, גם אם מדובר על התערבות חיצונית של בני משפחה לטובת הבריאות הנפשית שלכם. בעת הזו, היכולות המקצועיות של צוות My Group יהיו לכלי העבודה החשוב ביותר שיסייע לחייכם.

למה להיעזר במכון גמילה מסמים קלים מקצועי?

הבחירה לפנות לתהליך גמילה מסמים קלים היא קודם כל עניין של אחריות אישית. אפשר להמשיך ולעשות סמים, במיוחד אם מדובר על סמים קלים, במשך חודשים ואפילו שנים, מבלי להרגיש שינוי משמעותי ולחוות תופעות של התמכרות גופנית. אבל, כשאתם יודעים שהמצב יוצא משליטה, ואין לכם יכולת לעצור את ההתמכרות, האחריות היא עניין של חיים ומוות. כדי להבין מהי המשמעות של תהליך גמילה מסמים קלים, עליכם להסתכל על החיים שלכם כמו שהייתם רוצים לראות אותם באידיאל. אם השימוש בסמים מגביל את חייכם ואת ההתקשרות עם האנשים הכי יקרים וחשובים לכם, סביר להניח שאתם מאוד קרובים לנקודת האל חזור או שכבר עברתם אותה. כפועל יוצא, עליכם לעצור את מהלך החיים ולטפל בבעיה בהתאם למידת החומרה שלה ובהתאם ההשפעות הגופניות של הסמים על החיים שלכם. ואת זה אפשר לעשות במסגרת תהליך גמילה מאורגן וליווי של אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בתחום בריאות הגוף והנפש.

החלטה אמיצה, שמשנה את החיים שלכם

לפעמים להודות באמת ולומר שאין לכם יכולת לקחת אחריות על עצמכם, זה השלב הכי חשוב בתהליך הגמילה כולו. וזוהי בדיוק העבודה שלנו, אנשי חברת My Group, לעזור לכם לקחת אחריות ולהסתכל לבעיה בעיניים. אנו נלווה אתכם בכל השלבים של התהליך, עם מגוון טכניקות לטיפול מדויק בבעיות התמכרות של סמים קלים.