גמילה מסמים בבית | מיי גרופ

אשפוזית גמילה מסמים

גמילה-מסמים

בזכות השהות בתוך אשפוזית גמילה מסמים, ניתן יהיה לקבל מענה מקיף ומקצועי; ליווי, טיפול וייעוץ של צוות המומחים. אין ספק, ההתמכרות לסמים היא אחת מההתמכרויות הקשות והמורכבות ביותר. בין אם מדובר בסמים קלים או קשים, מדובר במדרון חלקלק בסופו המכור מפתח תלות הרסנית בגורמים חיצוניים לצורך תחושת השליטה והשלווה. מנסים להפחית את השימוש בסמים ואינכם מצליחים? מרגישים עצבות, ריקנות או דיכאון כאשר אינכם משתמשים בסמים? כדי לשבור את מעגל הקסמים ההרסני, מוזמנים לפנות אל מרכז הסיוע בגמילה My Group. וזאת, מתוך מטרה להוביל לשינוי, לאבחן ולכוון למקומות הרלוונטיים עבורכם.

לפנות אל אשפוזית גמילה מסמים

הנסיבות המובילות אותנו להתמכרות לסמים הן מגוונות; תנאים תורשתיים, חברתיים ואחרים היוצרים דפוס התנהגות הרסני – עבורנו ועבור קרובי משפחתנו כאחד. אכן, בהתחלה המכורים חווים תחושת ריגוש וסיפוק מהשימוש בסמים. בין אם הם קלים או קשים, הסמים יוצרים מעין תחושת "היי" – אך היא רגעית בלבד. במהרה, וככל שתדירות השימוש הולכת וגוברת, כך גדלה גם הכמות של החומרים האסורים ועמם ההשלכות הנפשיות והפיזיות על המשתמשים.

בשלב זה או אחר, לא ניתן להכחיש יותר את המציאות: ההתמכרות לסמים יוצרת דפוסי פעילות מרעילים – כאשר על המכור להכיר במצבו, ולבקש עזרה מקצועית. האם בתקופה האחרונה אתם צורכים יותר ויותר סמים? האם אתם חשים עצבנות יתר, אי שקט או מחשבות טורדניות כאשר אתם מנסים להפסיק בשימוש? אין ספק, כאשר ההשלכות של הסמים משפיעות על מצבכם הנפשי והפיזי, זהו השלב המומלץ לפנות אל אשפוזית גמילה מסמים.

אל האשפוזית ניתן להגיע במגוון דרכים. בין אם המכור או בני משפחתו פונים אל המחלקה לשירותים חברתיים, המכור פונה ישירות אל האשפוזית או שמא מדובר בהפניה מהמסגרות הרפואיות – במסגרת השהות יינתנו שירותים מקצועיים למטופל שיסייעו לו בגמילה מההתמכרות ובשיקום.

אשפוזית גמילה מסמים – להכיר בבעיה ולבקש עזרה

השלב הראשון לעבר החלמה עובר במודעות לבעיה; ההכרה כי מדובר בהתמכרות, וכי היא יוצרת דפוס פעולה וחשיבה בעייתיים. כמו כן, השלב הבא כולל פניה אל מרכז סיוע בגמילה My Group.

אשפוזית פרטית

 

אשפוזית פרטית

האתגרים הכי קשים שאפשר להתמודד איתם בחיים, הם אתגרים שמגיעים מתוכנו. ולכן במידה בלתי מבוטלת האנשים שמתמודדים עם בעיות התמכרות לסמים, הם אנשים שצריכים להשקיע משאבים אישיים רבים, בכדי לשמור על אורח חיים בריא לאורך תקופה – כאשר לעיתים רבות הם מתמודדים עם קשיים גם שנים לאחר טיפולי הגמילה הרשמיים. ולכן, תמיד עומדת על הפרק האפשרות לחזר ולקבל טיפול אשפוזית גמילה מסמים, כאשר נופלים לאפיזודות נוספות וצריך להבין מהי המשמעות של התהליך, בראייה לטווח הארוך. זוהי המשימה לאנשי הצוות המקצועיים של מרכז הגמילה My Group, שמלווים מכורים ומשפחות של מכורים, בתהליכי גמילה מסמים קלים ומאלכוהול במשך שנים ארוכות.

גמילה מקצועית עוברים רק בתוך אשפוזית גמילה מסמים

היכולות המקצועיות של צוות אשפוזית גמילה מסמים, הן על פי רוב כלי העבודה החזק ביותר שעומד לרשותכם במקרה בו אתם או אחד מבני המשפחה היקרים שלכם מתמודד עם קשיי גמילה. בין שעברתם פעם תהליך גמילה רשמי ובין שלא, תהליך העבודה של צוות האשפוזית מבוסס על כמה וכמה שלבי עבודה משתנים. אי אפשר לקבוע מראש מה יהיו הצרכים המקצועיים והאישיים של החולה, כדי להגדיר את שלבי העבודה השונים. ולכן רק לאחר בדיקה מעמיקה של רופאים ואנשי צוות במכון הגמילה, ניתן להתחיל לבנות את תוכנית העבודה לטווח הארוך ולאפשר הבנה של האתגרים מולם עומד המטופל. ככל שהמצב מורכב יותר, כך הצורך בהליכי גמילה מקצועיים אפקטיביים יותר הולך וגדל. ועל כן, אי אפשר לוותר על קבלת הטיפול המקצועי הכי טוב והכי מקצועי שניתן למצוא, במיוחד למקרים בהם המצב הרפואי של המטופל הוא חמור הרבה יותר מהמצב הנפשי וצריך לקבל טיפול מקצועי ויפה שעה אחת קודם. אפילו באמצע הלילה או ללא התראה מוקדמת, מקרים דחופים צריכים להגיע להשגחה רפואית, וזהו התפקיד המדויק של אנשי אשפוזית גמילה מסמים, שעושים יום וליל לטובת המטופלים הסובלים מבעיות התמכרות קשות.

אחריות מקצועית וליווי אישי – My Group

אם חשוב לכם להביא את החיים שלכם או של בן המשפחה שלכם לאיזון מיטבי, עליכם קודם כל לחשוב על ההווה – ולטפל בבעיות הכי דחופות. ובדיוק לשם כך ניתן לפנות לעזרת הצוות המקצועי של מוסד הגמילה My Group. מתוך שנות ניסיון רבות במקצוע, אנו מסוגלים למצוא את הפתרונות המתאימים לכל מצב רפואי, ולסייע בהליך השיקומי.

טיפול בהתמכרויות לסמים - לכל אורך התהליך

אישפוזית גמילה מסמים – כשמה כן היא מלשון אישפוז. באישפוזית עוברים תהליך גמילה פיסי באמצעות טיפול תרופתי מותאם על ידי רופא נרקולוג או פסיכיאטר שמנהל את האישפוזית. אישפוזית בדרך כלל תיהיה מקום שמכיל עד 12 אנשים ,ישנם מקומות שמאכלסים עד 24 מיטות. סדר היום באישפוזית מתחיל משבע בבוקר עד עשר בלילה. במהלך הגמילה המטופלים עוברים סדנאות של החלמה ועידוד ,קבוצות טיפוליות על ידי פסיכולוג או עובדת סוציאלית. קבוצות נושא על ידי צוות מדריכים נקיים ישנם קבוצות יצירה ואומנות קבוצת מוסיקה ועוד. אישפוזית היא תחנה ראשונה במסע ההחלמה. אישפוזית נועדה לעבור את הגמילה הראשונית ,מרבית המטופלים בורחים ואו עוזבים במהלך הגמילה מתוך משבר עמוק כי לא מאמינים שישארו נקיים אחר כך. המכור מתקשה להאמין בעצמו כי אי פעם יתנקה. תהליך הגמילה לעיתים מלווה בהרבה מתח ועצבים,אי שקט ואי סבלנות לכלום.צוות האישפוזית מנסה בכח כוחו להרגיע ולסייע בשלב הראשוני, שלב זה אינו קל. אחוזי ההצלחה מאוד נמוכים.

מתי מגיעים לאישפוזית

כאשר אדם משתמש בסמים או אלכוהול בצורה אינטנסיבית ובלתי נשלטת.שהמכור משתמש כל הסביבה שלו סובלת לא רק הוא. ישנם שלבים שהמכור עוד נהנה מהשימוש בשלבים מתקדמים השימוש הופך לעבדות בלתי ניתנת לעצירה. אם זה היה קל כל אחד היה ניגמל באופן עצמאי. אך גמילה מסמים או אלכוהול הם דברים מורכבים וקשים במיוחד בדומה לדיאטה ניסיונות בלתי פוסקים להפסיק ללא הצלחה. עד שהאדם לא מגיע לתחתית רוחנית נפשית ופיזית הוא לא יגיע לאישפוזית. המכור יחפש דרך עוקפת להמשיך להשתמש ינסה להשתמש מאופן מבוקר. כמו שכתוב בתוכנית 12 הצעדים לא דת לא רפואה ולא פסיכיאטריה לא הועילו למכור לעלות על דרך. יש כאן שיטה שעובדת ומוכיחה את עצמה . 1 גמילה פיסית. 2 תהליך ריגשי,נפשי,התנהגותי. 3 חזרה מדורגת לחיי קהילה. בלי אלה אי אפשר להתנקות ולעשות דרך. לסיכום המכור יגיע לגמילה כממש כואב ואין ברירה.

איך מתקבלים לאישפוזית

לאחר שהמכור החליט שהוא מוכן לקבל עזרה. השלב הבא זה למצוא לו מקום מתאים שבו הוא יוכל לעבור תהליך גמילה וטיפול. ישנם מרכזי גמילה רבים ברחבי הארץ חשוב למצוא מקום שיודע להתמודד עם הקרוב שלכם ויודע לתת את המענה. חשוב מאוד שבמהלך הטיפול גם המשפחה הקרובה תהיה מעורבת בתהליך מכיוון שהמכור אלוף בספליטים פיצולים. מכורים אלופים בלא להחליט תהליך ההחלטה לוקח להם זמן רב אם לא יהיה עזרה מצד המשפחה זה ייקח נצח לעיתים המכור גם יכול לאבד את חייו בדרך. כמו כן כדי להתקבל באישפוזית צריך לבצע בדיקות רפואית כגון א.ק.ג צילום חזה וסיכום רפואי מרופא המשפחה ואבחנה פסיכיאטרית במידה ויש מחלת נפש ברקע. לאחר קבלת המסמכים רופא האישפוזית מחליט אם לקבל את המטופל או לא . ישנם מקרים שמצבו הבריאותי של המטופל אינו מאפשר קבלתו למסגרת.

צוות מיי גרופ מהווה עבורכם עוגן בכל מצב בכל שאלה ובכל עניין. אנחנו כאן כדי לסייע לכם במצב הלא פשוט שאתם נמצאים. תמצאו אצלנו אוזן קשבת והכוונה מקצועית.