גמילה מסמים בבית | מיי גרופ

דרכי טיפול בנוער בסיכון

דרכי-טיפול-בנוער-בסיכון

ישנם מקרים המצריכים דרכי טיפול בנוער בסיכון שאם נשים אליהם לב בזמן נוכל לעצב את כל עתיד חייהם. הגיל הזה בו ההורמונים משתוללים, בו הנער או הנערה נחשפים לראשונה לאהבה, למין, הגיל בו הם מוציאים רישיון ורגע לפני הצבא הוא הגיל המהווה צומת דרכים אשר בחירה בפנייה לכאן או לשם יכולה להוות את ההבדל בין אסון לששון. במאמר זה ננסה לגעת בקצרה בסממנים לבעיה אשר יכולה לצוץ ובדרכים בהן נוכל להתמודד איתה.

דרכי טיפול בנוער בסיכון – המאפיינים

לפני שניגע במה הן דרכי טיפול בנוער בסיכון נצטרך לאפיין מהו בעצם נוער בסיכון. גיל ההתבגרות הוא לרוב הגיל שבין 12 ל – 18 שניות חייהם של הנער או הנערה. בגילאים הללו עוברים הן הגוף והן הנפש שינוים גדולים בזמן קצר אשר ללא הכוונה נכונה מבית או מהסביבה החינוכית בהם הם נמצאים הם יכולים בקלות להתבלבל וללכת בדרכים לא נכונות. כמו כן, שינויים אלו מביאים אותם למצבים רגשיים בהם הם מתחילים לשאול את עצמם שאלות ולגבש דעות כחלק מגיבוש וחיפוש הזהות האישית שלהם. הסביבה יוצרת אצלם תחושה שהם רוצים להרגיש מיוחדים ונבדלים משאר המתבגרים וכתוצאה מכך הם רוצים למרוד בפני כל המוכר להם, בין אם זה ההורים או בבית הספר. את התופעה הזאת אנו מכירים כ – "מרד גיל ההתבגרות".

דרכי טיפול בנוער בסיכון – איך נדע כיצד לנהוג במצבים הללו?

חשוב לזכור כי אותו הנער או אותה הנערה מתמודדים כאמור עם שינויים מהותיים בחייהם, הן פיזיים והן רגשיים אז חשוב שנדע להכיל את זה ולהיות רגישים למצב. יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם תידרש התערבות מקצועית.

בעזרת גורם מקשר כדוגמת פסיכולוג בין הנער למשפחתו נוכל להבין את צרכיו ונקודת מבטו ולשפר את התקשורת איתו. כמו כן, נוכל להציע למתבגר מישהו מקצועי אשר יקשיב לו, לדעותיו ולמצוקותיו ובעצם ייתן לו אפשרות לפרוק את אשר על לבו. לדאבוננו, המציאות מלמדת אותנו שישנם גם מקרים קיצוניים אשר מצריכים התערבות פסיכיאטרית על מנת לתקן את המצב ולעזור לילד לצלוח את התקופה הקשה.

דרכי טיפול בנוער בסיכון – יש מי שמקשיב, לכם ולהם

ב – My Group, תמצאו תשובות הכוונה ואוזן קשבת לבעיות שלכם או של מי מיקירכם. המרכז מלווה ברגישות גדולה והכלה את המתבגרים ומכוון אותם ואתכם לעבר המקומות המתאימים עבורכם – כמו גם למטפלים המקצועיים ביותר. התקשרו אלינו עוד היום וביחד נציל את המחר.

דרכי טיפול בנוער בסיכון

סוגי דרכי טיפול בנוער בסיכון

אפילו במדינה כל כך מתקדמת וכל כך מודרנית כמו מדינת ישראל, אפשר לראות תופעות חברתיות קשות במיוחד שמשפיעות על המרקם החברתי ואיכות החיים של כולנו. בישראל של השנים האחרונות ישנם סיפורים רבים של נוער בסיכון, שמתמודד עם חיים בסביבה מסוכנת מכל מיני בחינות – ויש צורך לתת לו מענה ייחודית. נכון להיום, קיימות מגוון דרכי טיפול בנוער בסיכון, והן נותנות מענה לאוכלוסיות שונות בתנאים שונים, ובלבד שאותם בני הנוער יצליחו לעלות על הרדאר של הרשויות בשלב מוקדם יחסית. במידה ויש צורך לצאת בתהליך טיפול לנוער בסיכון, רק אנשי המקצוע המנוסים ביותר צריכים להתערב בתהליך ולתת את המענה הנכון לצרכים של הנער או הנערה. אם אתם מכירים נערים כאלה שצריכים ליווי אישי ותמיכה, ניתן לפנות לעזרת הצוות המקצועי של חברת My Group. אנו נעשה את כל המאמצים לתת את הטיפול האיכותי והמיומן ביותר, לנערים ולנערות הללו.

 

איך מטפלים בנוער בסיכון? שלוש הדרכים שיעזרו לכם לנצח כל אתגר

בכל מה שנוגע למציאת דרכי טיפול בנוער בסיכון, ישנן אפשרויות רבות לטיפול בהתאם למצב הפרטני של בן או בת הנוער. על פי רוב, אוכלוסיות נערים בסיכון הם אוכלוסיות אשר המתמודדות עם בעיות מוגדרות. לכן, שלושת דרכי הטיפול המרכזיות הן:

  1. טיפול גמילה מסמים – אנו רואים יותר ויותר מקרים של נערים שנמצאים ברחוב, ומתדרדרים במהירות לשימוש בסמים קלים וקשים. סיטואציה כזו מחייבת טיפול מהיר ויעיל שנותן מענה לכל בעיה – הן ברמה האישית והן ברמה הרפואית-בריאותית, כדי להחזיר את הילד או הנער למסלול החיים התקין.
  2. טיפול גמילה מאלכוהול – נערים רבים נחשפים במצבם החברתי לאלכוהול ברמות גבוהות מאוד. ובמהירות מתמודדים עם בעיות אלכוהוליזם קשות שיכולות להשפיע על המצב הבריאותי לאורך שנים. כך שחשוב לעצור את ההתדרדרות ולחזק את העמידות החברתית של הנער למשקאות חריפים.
  3. טיפול חברתי ושיקום חברתי – קשה מאוד להחזיר נער למערכות חברתיות מבלי להכין אותו לחיים בוגרים בצורה המתאימה. ולכן צריך לחשוב על הדרכים להכיר לנערים את המנגנונים החברתיים שמתאימים לחייו של הנער.

 

איך מטפלים בנוער בסיכון – דווקא בשלב כה מוקדם אפשר לשנות את ההתנהגות

בכל מה שנוגע לעבודה עם בני נוער, יש יתרון מאוד גדול לאפשרות נערים כאלה. במיוחד אם אתם בוחרים להשקיע את כל המאמצים שלכם ולפנות לעזרת הצוות המקצועי של חברת My Group, שיכולה להשתמש בכלים וניסיון רב שנים לטובת תהליכי שיקום מוצלחים.