גמילה מסמים בבית | מיי גרופ

טיפול בהתמכרות לאלכוהול

טיפול-בהתמכרות-לאלכוהול

כאשר אדם מגיע למצב המצריך טיפול להתמכרות באלכוהול חשוב ביותר לזהות את זה בזמן. מה שמתחיל כצ'ייסר אחד עם החבר'ה או כוס וודקה בשביל "לברוח" לרגע משגרת היום יום השוחקת יכול במהרה להוביל למצב בו גוף האדם ונפשו מפתחים תלות באלכוהול ומהר מאוד נכנסים למדרון חלקלק שסופו יכול לא פעם להיות טראגי. במאמר זה נציג בפניכם שאלון קצרצר אשר בו תוכלו לבחון את עצמכם או את מצבו של אדם קרוב אליכם על מנת לדעת אם ישנו צורך בהתערבות מקצועית.

מתי נדע שצריך טיפול בהתמכרות לאלכוהול?

אחד מהמבחנים הידועים והפשוטים אותו נוכל לבצע בקלות הוא מבחן ה – C.A.G.E. אלו הם ראשי תיבות באנגלית של ארבע שאלות שנשאל את עצמנו אם אנו או האדם הקרוב אלינו מכור לאלכוהול. חוקי המבחן אומרים שאם על שתי תשובות או יותר אנו נענה בחיוב אז כנראה שאנחנו צריכים טיפול בהתמכרות מאלכוהול על ידי גורם מקצועי.

  • CUT DOWN – האם אתה או האדם הקרוב אליך קיבלתם החלטה להפסיק (CUT DOWN) לשתות? אם זה הגיע למצב בו הייתם צריכים להחליט זה כבר מדליק נורה אדומה.
  • ANNOYED – האם אתם או האדם הקרוב אליכם מתעצבנים (ANNOYED) בכל פעם מחדש כאשר שואלים אתכם לגבי כמות השתייה אותה אתם צורכים?
  • GUILTY – האם אתם או האדם הקרוב מרגישים רגשות אשמה (GUILTY) כאשר אתם שותים?
  • EYE OPENER – האם הדבר הראשון עליו אתם חושבים כאשר אתם פוקחים עיניים (EYE OPENER) בבוקר הוא אלכוהול?

כאמור, אם עניתם "כן" על שתיים מתוך ארבע השאלות אז אנו נמליץ על התייעצות לגבי האפשרות של גורמים מקצועיים לגמילה מהאלכוהול. חשוב לזכור, אף אחד לא בחר להתמכר לאלכוהול ועל כן אל לנו לשפוט אדם מכור לידי חובה אלא לנסות ולעזור לו.

טיפול למכורים לאלכוהול – אנחנו פה בשבילכם

לך או לאחד מיקירך יש חשש שמדובר בהתמכרות לאלכוהול? במרכז סיוע בגמילה My Group תמצאו תשובות הכוונה ואוזן קשבת לבעיות שלכם או של מי מיקירכם. כבר מעל 15 שנים שאנחנו מחזירים אנשים למוטב ועוזרים להם ללמוד כיצד להתמודד עם חייהם ללא הטיפה המרה. אנו עובדים עם השיטות המתקדמות והמוכחות ביותר של טיפול בהתמכרות לאלכוהול וקמים בבוקר ביודעין שאפשר להציל כל אחד ואחת, גם אם המצב נראה אבוד. פנו אלינו וביחד נעשה את הכל על מנת להשיב אתכם או את קרוביכם אל המסלול לחיים בריאים ואיכותיים יותר.

טיפול למכורים לאלכוהול - אנחנו פה בשבילכם

 

טיפול בהתמכרות לאלכוהול על ידי צוות מומחים

על פניו, אנשים שותים אלכוהול כבר אלפי שנים ומדובר באחד מהמשקאות הכי ותיקים בהיסטוריה של האנושות, שמוזכר כבר בתקופת המקרא והתנ"ך. יחד עם זאת, כמו כל מוצר צריכה אחר, גם כאשר אתם שותים אלכוהול בכמויות גדולות מאוד יכולה להיות סכנה בריאותית – ואתם עלולים להתמודד עם אתגרים שמסכנים את הגוף והנפש. בשנים האחרונות אנו רואים עלייה משמעותית בכמות האנשים אשר מתמודדים עם בעיית התמכרות לאלכוהול, ונדרשים לפנות לקבלת עזרה מקצועית ואפילו לקבלת טיפול בהתמכרות לאלכוהול. לא מדובר בעניין של מה בכך, וצריך להבין מהן המשמעויות של הטיפול בהתמכרות לאלכוהול לטווח הקצר ולטווח הארוך. הצוות המקצועי והמיומן של חברת My Group מלווה תהליכי גמילה מהתמכרות לאלכוהול כבר שנים ארוכות, ומצליח להביא את המטופלים למצב מאוזן על בסיס היכולות המקצועיות ועל בסיס טכניקות עבודה מתקדמות.

הדברים שחשוב לדעת על טיפול בהתמכרות לאלכוהול

רגע אחד לפני שאתם נכנסים לקבלת טיפול בהתמכרות לאלכוהול, כמו כל מטופל אחר גם לכם חשוב להבין מה מתרחש בתוך חדר הטיפולים ואיך אתם צריכים להתכונן לתהליך הטיפול. באופן עקרוני, תהליך העבודה של טיפול למכורים לאלכוהול מבוסס על שני שלבים מרכזיים, כאשר כל אחד מהם מתמקד באלמנט אחר של ההתמכרות. מצד אחד עומד האלמנט הגופני, ומן הצד השני האלמנט הנפשי וההתנהגותי. מהבחינה הפיזית, צריך ליצור ניתוק מוחלט בין מקורות צריכת החומרים הממכרים, כלומר מקומות בילוי חברתיים, סופרים ואפילו ברים. הגמילה הפיזית היא תהליך שבו הגוף שלכם מתרגל לחיים ללא אלכוהול, לצד התופעות המלוות את תהליך הגמילה. בסוף התהליך אתם יכולים להרגיש את השינוי ולהמשיך את הגמילה לשלב הבא: הגמילה החברתית, תהליך שהחשיבות שלו נעוצה בתוצרים. אי אפשר לצאת במרכז גמילה בלי שיש לכם את כל הכלים. ואת כל הדרכים לעשות זאת, תלמדו במהלך גמילה פיזית על בסיס ניסיון מקצועי של אנשי הצוות איתם תעבדו ועל בסיס עבודה עם קבוצות תמיכה מקצועיות.

אחריות אישית היא מרכיב חשוב במהלך טיפול למכורים לאלכוהול

כמו שאתם בוודאי מצליחים להבין, האלמנט החשוב ביותר בתהליך טיפול בהתמכרות לאלכוהול הוא אתם. אם המטופל לא מסכים לקחת אחריות על החיים שלו, יהיה קשה מאוד לאנשי הצוות של חברת My Group להצליח לטפל בבעיה בצורה מקצועית, ולהביא אתכם אל מצב שיא ההצלחה לטובת חיים מאוזנים ובריאים יותר.