גמילה מסמים בבית | מיי גרופ

טיפול בהתמכרות להימורים

גמילה-מהימורים

"אם לא תשלח, איך תיקח"? לאחדים זאת עוד פרסומת בערוצים המסחריים בעוד שלאחרים זה משפט שצריך להדליק אצלם נורה אדומה שאומרת שזה השלב בו ללא טיפול להתמכרות בהימורים הם יכולים להפסיד את הכל, הרבה מעבר לכסף. מלבד המכור עצמו אשר כמובן פוגע בעצמו, המשפחה שלו, החברים שלו והמכרים שלו נפגעים לא פחות. ויקפדיה מגדירה את זה בצורה הטובה ביותר: "מערכת החיזוק או מערכת התגמול היא מכלול המבנים והמסלולים העצביים במוח שיוצרים תחושה של עונג בתגובה לגירויים מסוימים". דבר הנכון לא רק להימורים אלא לכל התמכרות באשר היא. הימורים, אלכוהול, סמים, סקס או אפילו קפה, כל דבר אשר מפעיל את תחושת העונג של הבן אדם יכול להיות ממכר ובמקרים רבים אותו האדם יזדקק להתערבות מקצועית על מנת לטפל באותה ההתמכרות.

טיפול בהתמכרות להימורים – מנצחים את הפנטזיה

טיפול בהתמכרות להימורים נועד לאותם אלו אשר בעזרת עוד טופס של צ'אנס, טוטו, לוטו או כרטיס חיש גד מנסים להיאחז בפנטזיה אשר בעזרתה הם יוכלו "לתקן" את המציאות ועל ידי כך גם להתמודד איתה. למהמר הכפייתי אשר כבר נכנס למדרון החלקלק של ההתמכרות, מדרון בו הוא יחצה ככל הנראה את הגבול בין שפיות ועקרונות אנושיים לדמיונו. המחירים יהיו כבדים ויכללו בין היתר ניתוק מהמשפחה והחברים, דיכאונות וחרדות ולעתים אף מחשבות אובדניות.

טיפול בהתמכרות להימורים – אין ייאוש בעולם כלל

אולם, אין לאף אדם לומר נואש! ישנן דרכים לצאת מהמעגל הארור הזה ולתקן ולו במעט את אשר נגרם להם בעקבות ההתמכרות ולעזור להם להשתקם ולעמוד שוב על רגליהם. צוות "מכורים לחיים" של מרכז סיוע בגמילה My Group חי ונושם את התקווה הזאת אותה הוא מעניק למכורים במשך כל יום וכל דקה 24/7. כבר הבטחת לעצמך שיותר אתה לא סומך על מפעל הפיס אבל עוד פעם מצאת את עצמך ממלא עוד טופס של צ'אנס, ווינר או לוטו? אתה מרגיש שזה חזק ממך אבל אתה יודע שעם כיוון מקצועי נכון אתה תוכל לחזור למסלול הנכון? אתם מכירים מישהו שעונה על השאלות הללו? זה הזמן להרים אלינו טלפון והמומחים שלנו יידעו לעזור לכם בצורה דיסקרטית, מקצועית ואמפתית לחזור אל דרך המלך.

כיצד ניתן לטפל בהתמכרות להימורים?

מכון גמילה מהימורים הינו שלב מכריע ומשמעותי בתהליך ההחלמה של המכורים. במילים אחרות, יותר ויותר אנשים בארץ מפתחים תלות חריפה בהימורים. בין אם מודבר במכונות מזל, משחקי קלפים, משחקים ברחבי האינטרנט מול משתתפים אחרים או שמא מדובר בהימורים מסוגים אחרים, חשוב להבין כי ההמתנה לזכייה הגדולה היא לשווא. בינתיים, המכורים מאבדים כספים רבים, נכנסים לחובות ומאבדים אחיזה עם סביבתם הקרובה. כעת, זהו השלב להכיר בבעיה, לקחת את הצעד הראשון והמשמעותי – ולצעוד לעבר החלמה. כיצד? על ידי פניה אל מרכז הסיעו בגמילה My Group. צוות המומחים של מרכז זה יעניק את הטיפול המקצועי ביותר. מעבר לכך, הם יאבחנו את מצבכם וידעו לכוון אתכם למסגרת המתאימה למצבכם.

כיצד ניתן לטפל בהתמכרות להימורים?

טיפול בהתמכרויות להימורים על ידי אנשי מקצוע מומחים

התמכרות היא תחום מורכב, שמאתגר כמעט את כל מי שעוסק בעולם זה – וגם את המטופלים שמתמודדים עם הבעיה בחיי היומיום שלהם. מדובר בבעיית התמכרות להימורים, שהיא יותר מהכול בעיה חברתית ולא בעיה נפשית או רגשית. טיפול בהתמכרות להימורים, בשונה מכל טיפול התמכרות אחר, הוא טיפול שלא דורש גמילה פיזית ואין בו עניין של התערבות כימיקלים בפעילות הגופנית הסדירה. לכן, האלמנט החברתי והאישי הוא אלמנט המפתח בתהליך הטיפול בהתמכרות להימורים, על כל האתגרים שלו. ואכן, מטופלים רבים שהם מתמודדים עם בעיית התמכרות להימורים מתקשים למצוא את נקודת העצירה ולא מצליחים לטפל בבעיה למשך תקופה ארוכה, פשוט כי הם לא מזהים אותה. בעזרת הצוות המיומן של חברת My Group תוכלו לקחת את החיים שלכם בידיים, ולבחור בהחלטות הנכונות עבורכם, בשביל להחזיר את החיים לשליטה ולטפל בבעיה כמו שהיא.

טיפול בהתמכרות להימורים – עבודה חברתית ואישית, להקניית הרגלים בריאים

כמו שאתם בוודאי מצליחים להבין, טיפול בהתמכרות להימורים הוא נושא חברתי התנהגותי מאוד מובהק. קשה מאוד לקבל ליווי מקצועי בכל מה שנוגע לטיפול בהתמכרויות, אם אתם לא מבינים שמדובר בשינוי באורח החיים שאתם צריכים לבצע. לכן, משפחות רבות של אנשים אשר סובלים מבעיית התמכרות להימורים פונות בשם המכור אל אנשי המקצוע – ומבקשות את עזרתם בדרך ליצירת הזדמנות מושלמת לתחילת התהליך. למן הרגע שבו אתם נכנסים אל תהליך העבודה, עליכם לקחת אחריות ולהבין מהן הדרישות של אנשי הטיפול במוסד בו אתם בחרתם להתאשפז. כמו כן, עליכם להבין מהן הציפיות שלכם מהתהליך ואילו אתגרים צפויים לכם בדרך. ההכנה הנפשית היא חלק בלתי נפרד מהעבודה על תהליך הגמילה, מפני שהיא נותנת לכם נקודות אחיזה ברגעים הכי קשים שיש. לכן, אם אינכם מצליחים להבין איך נראה תהליך הגמילה כולו, חשוב לעצור ולהפנות את השאלות הקשות לאנשי הצוות שאיתם אתם עובדים.

טיפול בהתמכרויות להימורים – בחירה אמיצה עם השפעות על כל הסביבה האישית

חשוב שתדעו, אם אתם מחליטים לקחת אחריות על החיים שלכם גם אם ברור לכם שהאתגר הולך להיות קשה, אתם לוקחים את הצעד הראשון לקראת תהליך החלמה מלאה. זוהי נקודת מוצא חשובה מאוד שאיתה אתם יכולים לעבוד בדרך להחלמה, עם אנשי המקצוע המיומנים של חברת My Group. בעזרת שיתוף הפעולה שלכם, נוכל לתת לכם כלים לחיים בוגרים בריאים ואחראים יותר.

טיפול בהתמכרויות

התמכרות להימורים בדרך כלל חכמה מתוחכמת ומתחכמת וככזאת קשה לגילוי ואבחון מוקדם. גם כאשר המהמר מבין שיש לו בעיה הטיפול בבעיה קשה ומורכב אך אפשרי. מדוע ואיך אדם הופך להיות מהמר לכך יש סיבות רבות ומגוונות החל מהרצון לממש פנטזיות בדרך קצרה ומהירה מה שמאפיין כל מכור ועד לבריחה ממצוקות אישיות משפחתיות כלכליות וכו', לעיתים רבות בקרב המכור נמצאים מכורים אחרים במשפחה או בסביבה השנייה אשר אותם הוא מחכה ומנסה להתדמות. בגדול הסיבות מה מביא את האדם  להיות מכור /מהמר פחות מעניינות בשלב זה, אלה מה ניתן לעשות בנוגע לבעיה וכאן  אנחנו נכנסים לתמונה בסיוע מקצועי ומקיף. המהמר הכפייתי בהדרגה יחצה כל גבול ועיקרון שאדם שפוי לא יעז לחצות. המהמר הכפייתי בשונה ממהמר מזדן יקדיש כל דבר לטובת ההימור גם אם זה מצריך ממנו לשלם מחיר יקר, ההתמכרות חזקה ממנו ומכל מחשבה בריאה שיש בקרבו.

נהוג לומר שהמהמר אינו קונה טופס או משחק אלה הוא קונה את האשליה והפנטזיה שאם הוא יזכה אזי הכל יהיה בסדר. התמכרות להימורים מאופיינת בחוסר יכולת לעצור את הדחפים הבלתי פוסקים שמהם סובל המהמר, לכן נדרשת כאן התערבות מקצועית ומקיפה.הימורים נמצאים בכל מקום ובכל פינה,זו מכת מדינה שצריך לתת עליה את הדעת. ההימורים היא התמכרות "יבשה" אך שוות ערך חהיראון וקוקאין.אנשים שמתמכרים להימורים זה לא במקרה אלה בגלל התחושה שההימורים נותנים להם. האשליה של ביטחון והרגשה שאני אנצח מתעתעת ומבלבלת וככזאת מפתחת תלות בקרב צורכי ההימורים. בהימורים כאשר מאבדים את הבלמים זה הופך להיות אויב מספר אחד של האדם. שימוש תדיר בהימורים מסוכן מאוד ועלול להביא את המכור למצבים בריאותיים לא טובים לפתח מחלות פסיכוסומטיות ואף להתאבדות. מכורים להימורים יגיעו לטיפול רק אחרי שאמצעים הכספיים ידללו אחרי שהמשפחה תלחץ עליהם או שהם יסתבכו עם החוק  כל אלה בדרך כלל יהיו זרזים לטיפול וגמילה. גמילה מהימורים מורכבת אך אפשרית בתנאי שהמכור מעוניין לקבל עזרה להיגמל מההימורים.

זה לוקח זמן עד שהמכור מגיע למקום הזה ומבקש עזרה.מכורים להימורים סובלים מהכחשה מאוד גדולה ניפוץ ההכחשה בנוגע לשימוש בהימורים שלב זה לעיתים לוקח שנים ארוכות.מכורים בדרך כלל מחפשים מזור לסבל ולמצוקה שלהם השימוש בהימורים נותן להם מענה לבעיות ריגשיות כגון,לחץ,חרדה,מתח,דיכאון ועוד.ההימורים גורם לאדם לברוח מעצמו ומהבעיות שלו אך עם הזמן הוא הופך לנטל כבד מאוד. נהוג לומר בקרב הימוריםיסטים שתינו כדי להטביע את הצרות שלנו אך לבסוף הצרות למדו לשחות.

השלכות על המשפחה והסביבה

הימורים הואהתמכרות מסוכנת . מחלת ההימורים דורשת התעסקות בלהשיג כסף והרבה כסף שמלווה בנטילת הלוואות בבנקים ובשוק האפור,מהמרים מביאים את המשפחות שלהם למכור מכוניות ואפילו בטים רק כדי לסגור חובות כדי שלא יפגעו בהם.,התעסקות לארגן את הכסף בשביל  ההימורים,התעסקות בהימורים עצמם נורשים זמן והקרבה. כל זה דורש המון זמן ואנרגיה מהמכור וכשהוא מקדיש את רוב זמנו להימורים, הוא נעדר מהחיים האמיתיים כי הוא בתוך הבועה שעוטפת אותו.המשפחה במקרים כאלו נדחקת הצידה,תשלומים שוטפים לא משולמים כי הכסף הולך לסמים. ההימורים לוקח למכור את כל ממונו את כל רכושו ואת בריאותו. המשפחה היא הראשונה שנפגעת במצבים כאלו. לכן המשפחה צריכה לזהות אם הקרוב שלהם מנוהל על ידי משהו. משפחות רבות פוחדות להתעמת עם עם היקיר לשהם שמה הוא יתעצבן או יכעס,לכן המשפחות צריכות להיות חזקות ולהעמיד את המכור על מקומות ולעמת אותו עם האמת של מה שהם רואים. הימנעות תביא רק אסון וסבל. אם כל הקושי חייבים להפעיל לחץ על המכור כי אחרת הוא ישאר שנים תקוע איפה שהוא נמצא,למכורים אין את הכח לצאת ממעגל הסמים לבד הם חייבים את הדחיפה מהקרובים. מצד אחד דחיפה ודרישה ומצד שני חיבוק ואמונה כי הוא יכול להשתנות.מכורים יודעים לסחוט את המשפחות שלהם יותר טוב מגובי חובות הם אלופים בחיטה ריגשית ולייצר דרמות על מנת שהמשפחה לא תנטוש אותם ובכך בעצם ממשיכים להישתמש. המשפחה צריכה להיות חזקה מאוד בעמידה מול המכור כי ינסה בכל דרך אפשרית לסבן אותם ולסובב להם את הראש רק שיוכל להשתמש ולחיות את אורך חייו ההרסניים.גבולות זה הדבר הכי חשוב על מנת לעזור למכור להחלים בלי גבולות השינוי לא יהיה אפשרי.

זיהוי השימוש בהימורים

לא תמיד קל לזהות מתי הימורים חצתה את הקו האדום. מי שצורך הימורים כדי להתמודד עם קשיים או כדי להימנע ממכאוב, נמצא באספקט מסוכן שעלול להידרדר להתמכרות, ולכן חשוב להיות מודעים לסימני האזהרה ולנקוט בצעדים כדי לצמצם את הנזק שעלול להיגרם. הבנת הבעיה היא הצעד הראשון להתגברות עליה. המכור אם הזמן מסגיר את עצמו בהתנהגותו. הוא נעדר ממפגשים משפחתיים,הוא מסתובב הרבה בחוץ,הוא מסתרר ומסתגר הרבה,הוא מוציא כספים ללא אבחנה, הוא משקר בלי סוף ומצדיק את זה בסיפורים ואגדות. זיהוי מוקדם יכול למנוע הרבה נזקים לכן אם עולה חשש הרימו טלפון בלי להסס.

דרכי טיפול וגמילה מהימורים

הימורים היא מחלה קשה ,הטיפול במכור להימורים הוא מורכב מכמה שלבים מרכזיים.

  1. התנתקות פיסית מהמקום בו הוא חיי ומתנהל והסתגרות במסגרת טיפול.
  2. טיפול רגשי ונפשי (פסילוגי) באמצעות קבוצות ושיחות פסיכוטרפוייטיות.
  3. טיפול התנהגותי,שינוי אורך חיים למידה של הרגלי חיים.

4.השתלבות בהדרגה בחיי קהילה ומשפחה אחרי תהליך טיפולי במסגרת.

יש נטייה לחשוב שהתנקות בלבד מביאה עימה תוצאות, אך לא כך הדבר. להתנקות מהימורים זה רק החלק הראשוני בתהליך. אין ערבוה לניקיון. על מנת להבטיח דרך חיים נקייה וממושכת על המכור לעבור טיפול אינטנסיבי בתוך מסגרת כאשר הוא מנותק מהגירויים החיצוניים וממוקד בהחלמה.

אצלנו תמצאו אוזן קשבת והכוונה מקצועית. נדאג להעביר את הגמילה בצורה דיסקרטית ואישית.

אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה.