גמילה מסמים בבית | מיי גרופ

קלונקס סם

קלונקס-סם

קלונקס –  קלונקס הינה תרופה המרגיעה חרדה ומשתייכת למשפחת הבנזודיאזפינים שבה נכללת גם תרופות כמו – ואליום ודומיו. קלונקס ניתן כטיפול במצבים הבאים: מצבי חרדה והפרעות חרדה. חרדה חברתית הפרעות שינה ועוד. קלונקס שייך לקבוצת – כדורי הרגעה/אנטי חרדתי(מדכאים) כיום משתמשים בו אנשים מכלל האוכלוסיה, הקלונקס – ביכולתו של הכדור הזה לפתח תלות פיזית מאוד גדולה והגמילה ממנו מאוד קשה. התחושה כתוצאה משימוש בקלונקס ממכרת מאוד ומערפלת את החושים .השימוש בקלונקס במינונים גבוהים מסוכן מאוד ועלול להביא להפרעות בקצב הלב, התקף לב ואף דם לב ומוות. כמו כן, ישנם תופעות אחרות שיכולות להופיע בקרב נוטלי הקלונקס כגון ירידה בלחץ דם מסכנת חיים ועוד. כתרופה משככת כאבים, שימוש ממושך כרוך בסיכון גבוה לתלות שעלולה להוביל לשימוש לרעה ולנזק ארוך טווח. כאשר נלקח במינונים גבוהים, או בשילוב עם חומרים אחרים כמו אלכוהול, משכך כאבים חזק כמו קלונקס יכול לגרום לדיכוי נשימתי או אפילו למוות.

מכורים לקלונקס יגיעו לטיפול רק אחרי שהמשפחה תלחץ עליהם או שהם יסתבכו עם החוק או שיחושו החמרה במצבם הבריאותי אלה בדרך כלל יהיו זרזים לטיפול וגמילה. גמילה מקלונקס מורכבת אך אפשרית בתנאי שהמכור מעוניין לקבל עזרה להיגמל מהקלונקס. זה לוקח זמן עד שהמכור מגיע למקום הזה ומבקש עזרה. מכורים לקלונקס סובלים מהכחשה מאוד גדולה ניפוץ ההכחשה בנוגע לשימוש בקלונקס שלב זה לעיתים לוקח שנים ארוכות.מכורים בדרך כלל מחפשים מזור לסבל ולמצוקה שלהם השימוש בקלונקס נותן להם מענה לבעיות ריגשיות כגון, לחץ, חרדה, מתח,דיכאון ועוד. הקלונקס גורם לאדם לברוח מעצמו ומהבעיות שלו אך עם הזמן הוא הופך לנטל כבד מאוד.

השלכות על המשפחה והסביבה

קלונקס הוא סם שניתן לקנות אותו בבית מרקחת ודורש התעסקות בלהשיג את המרשם, התעסקות להביא את הקלונקס, התעסקות להשתמש בקלונקס. כל זה דורש המון זמן ואנרגיה מהמכור וכשהוא מקדיש את רוב זמנו לצרוך את הסם, הוא נעדר מהחיים האמיתיים כי הוא בתוך הבועה שעוטפת אותו. המשפחה במקרים כאלו נדחקת הצידה, תשלומים שוטפים לא משולמים כי הכסף הולך לסמים. הקלונקס לוקח למכור את כל ממונו ואת בריאותו. המשפחה היא הראשונה שנפגעת במצבים כאלו. לכן המשפחה צריכה לזהות אם הקרוב שלהם מנוהל על ידי משהו. משפחות רבות פוחדות להתעמת עם עם היקיר לשהם שמה הוא יתעצבן או יכעס, לכן המשפחות צריכות להיות חזקות ולהעמיד את המכור על מקומות ולעמת אותו עם האמת של מה שהם רואים.

הימנעות תביא רק אסון וסבל. אם כל הקושי חייבים להפעיל לחץ על המכור כי אחרת הוא ישאר שנים תקוע איפה שהוא נמצא,למכורים אין את הכח לצאת ממעגל הסמים לבד הם חייבים את הדחיפה מהקרובים. מצד אחד דחיפה ודרישה ומצד שני חיבוק ואמונה כי הוא יכול להשתנות. מכורים יודעים לסחוט את המשפחות שלהם יותר טוב מגובי חובות הם אלופים בסחיטה ריגשית ולייצר דרמות על מנת שהמשפחה לא תנטוש אותם ובכך בעצם ממשיכים להישתמש. המשפחה צריכה להיות חזקה מאוד בעמידה מול המכור כי הוא  ינסה בכל דרך אפשרית לסבן אותם ולסובב להם את הראש רק שיוכל להשתמש ולחיות את אורך חייו ההרסניים. גבולות זה הדבר הכי חשוב על מנת לעזור למכור להחלים בלי גבולות השינוי לא יהיה אפשרי.

זיהוי השימוש בקלונקס

קלונקס הוא סם חמקמק, אנשים שלא מבינים בתסמינים וסימנים לא ידעו לזהות מהר אם האדם שעומד מולם הוא משתמש בקלונקס או לא. אך המכור אם הזמן מסגיר את עצמו בהתנהגותו. הוא נעדר ממפגשים משפחתיים, הוא מסתובב הרבה בחוץ, הוא מסתרר ומסתגר הרבה, הוא מוציא כספים ללא אבחנה, עישונים מוגדלים מאוד, תשישות, הירדמות, צלילות, הוא משקר בלי סוף ומצדיק את זה בסיפורים ואגדות. זיהוי מוקדם יכול למנוע הרבה נזקים לכן אם עולה חשש הרימו טלפון בלי להסס.

דרכי טיפול וגמילה מקלונקס

קלונקס לכשעצמו הוא אחד מיני מאות סמים הקיימים בעולם, הטיפול במכור לקלונקס הוא מורכב משני שלבים מרכזיים.

  1. גמילה פיסית בליווי רפואי ובאמצעות טיפול תרופתי על מנת להקל על התסמינים.
  2. טיפול רגשי ונפשי (פסילוגי) באמצעות קבוצות ושיחות פסיכוטרפוייטיות.
  3. טיפול התנהגותי, שינוי אורך חיים למידה של הרגלי חיים.
  4. השתלבות בהדרגה בחיי קהילה ומשפחה אחרי תהליך טיפולי במסגרת.

יש נטייה לחשוב שהתנקות בלבד מביאה עימה תוצאות, אך לא כך הדבר. להתנקות מקלונקס זה רק החלק הראשוני בתהליך. אין ערבוה לניקיון. על מנת להבטיח דרך חיים נקייה וממושכת על המכור לעבור טיפול אינטנסיבי בתוך מסגרת כאשר הוא מנותק מהגירויים החיצוניים וממוקד בהחלמה.

אצלנו תמצאו אוזן קשבת והכוונה מקצועית. נדאג להעביר את הגמילה בצורה דיסקרטית ואישית.

אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה.